Spójna identyfikacja wizualna marki obejmuje nie tylko wypuszczane przez nią komunikaty marketingowe, ale jej elementy powinny znaleźć się również w biurowcach i firmowych budynkach. Jest to doskonała przestrzeń do pokazania charakteru swojego brandu zarówno klientom, jak i samym pracownikom. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm interesuje się tym trendem. W tym artykule przedstawiamy krótki poradnik, jak wpleść branding w aranżacje wnętrz.

Branding w firmowych budynkach – co przez to rozumiemy?

Powierzchnie firmowe – zaliczyć do nich można wszystkie pomieszczenia, w których dana firma prowadzi swoją działalność. Są to zarówno recepcja, biura oraz sale konferencyjne, jak i hale produkcyjne, czy magazyny. W szerokiej definicji pomieszczeń firmowych, można w zasadzie umieścić każde miejsce, w którym przebywają pracownicy, czyli np. kuchnie, jadalnie oraz chill room. 

Przy aranżacji takich wnętrz, warto postrzegać je nie tylko jako miejsce pracy czy odpoczynku, ale również jako miejsce wystawowe. Jest to idealna przestrzeń do pokazania charakteru swojej firmy, jej wartości i ideałów. To także świetna okazja do pokazania tego, z czego marka jest dumna.

Jeśli potrzebujesz pomocy w doborze kolorów do pomieszczeń i malowaniu – koniecznie napisz do nas!

Elementy brandingu w firmowych pomieszczeniach, to nie tylko umieszczenie loga lub nazwy firmy na ścianie. To możliwość wykorzystania całej gamy kolorów oraz specyficznego rodzaju mebli i akcesoriów, które pokażą prawdziwą twarz firmy. Nie jest to jednak proste zadanie. Zbyt wiele fragmentów identyfikacji marki może być przytłaczająca dla klientów i samych pracowników. Jak więc zrobić to dobrze?

Kolory firmowych pomieszczeń

Każda firm powinna mieć swoją nazwę, logo oraz charakterystyczne barwy – to podstawowe elementy identyfikacji wizualnej marki. Trafiają one na firmowe dokumenty, pojawiają się w komunikacji marketingowej oraz gadżetach reklamowych. Według ekspertów powinny one zostać użyte również przy projektowaniu firmowych wnętrz.

I tak, firmowe kolory oraz logo mogą stanowić główny akcent wykończenia całego pomieszczenia. Ale należy mieć na uwadze pracowników, którzy w danym pomieszczeniu spędzają najwięcej czasu – nie wszystkie kolory dobrze wpływają na samopoczucie oraz efektywność pracy.

Przykładowo zbyt wiele jasne farby do ścian firmy wpływają rozpraszająco na koncentrację. Więc nawet jeśli są to główne barwy Twojego brandu, to nie warto z nimi przesadzać. Lepszym rozwiązaniem będzie subtelne ich wkomponowanie między inne kolory, a także inne elementy wykończenia. W jasnym kolorze mogą być na przykład meble lub rolety. Pokażesz w ten sposób oznakowanie firmy, a jednocześnie nie wpłyniesz negatywnie na efektywność zespołu.

Najmocniej kolory firmowe należy akcentować w miejscach, w których pojawiają się klienci, a pracownicy nie spędzają całego dnia. Do takich pomieszczeń na pewno zaliczyć można recepcję oraz hol. To właśnie tam warto postawić na silne pokazanie identyfikacji wizualnej marki. Jest to ważne co najmniej z dwóch powodów.

Po pierwsze przychodzący klienci od razu będą wiedzieć, do jakiej firmy trafili. Widoczne logo, wyraźnie zaakcentowane firmowe kolory, a także prawidłowe oznakowanie pokażą siłę i pewność marki. To na pewno pozytywnie wpłynie na odbiór, a także zapamiętanie firmy. 

Drugi aspekt dotyczy samych pracowników. Również oni, już w momencie przekraczania progu, powinni wiedzieć, jakie są wartości firmy, w której pracują. Dodatkowo umieszczenie wyrazistej identyfikacji właśnie przy wejściu, w korytarzu, czy w recepcji nie wpływa negatywnie na ich poziom zmęczenia, czy też pewien przesyt wizualny.

Branding w oznakowaniu biura

Projektując wygląd firmowych przestrzeni warto zwrócić uwagę na najdrobniejsze szczegóły. Do nich zaliczyć można również oznakowanie, które nie musi być wcale nudne i katalogowe. To również doskonałe miejsce na dopasowanie kolorów oraz umieszczenia elementów brandingu.

Dotyczy to każdego oznakowania, które występuje w firmie. Od zawieszek na drzwiach, przez loga ścianie, aż po tablice informacyjne. Dobrze, jeśli każde z nich zostało zaprojektowane zgodnie z identyfikacją wizualną firmy. Powinny się więc na nich znajdować zarówno firmowe barwy, jak i jej logo. Pomoże to stworzyć spójną wizualnie całość.

Podsumowanie

Nie ma ważniejszego miejsca dla firmy niż jej siedziba. To w niej rozpoczyna się i kończy większość procesów. Warto więc o nią zadbać, tworząc miejsce przyjazne dla pracowników, a jednocześnie jasno komunikujące charakter marki. Pomogą w tym odpowiednie kolory, a także oznakowanie, które będą zgodne z identyfikacją wizualną marki. 

5/5 - (2 votes)